Słoneczna zupa południa

Zupa typowo warzywna, ale ja dodałem pokrojoną gotowaną pierś (może być udko).
Pasuje do diety SB II etap oraz Dukana drugi naprzemienny etap.


- pierś kurczaka, udko (ugotowane w bulionie i pokrojone na kawałki)
- 5 średnich pomidorów, sparzonych i obranych ze skory, przekrojonych na pół, max ćwiartki,
- 2 papryki przekrojone w dużą kostkę (ja wziąłem czerwone, bo lubię słodycz papryki po upieczeniu)
- 2 cukinie pokrojone w średnią kostkę,
- 1 mały bakłażan przekrojony na pół/ćwiartki,
- 4 ząbki czosnku,
- 1 cebula przekrojone na 8 części,
- szczypta tymianku,
- 2 l bulionu z kostki drobiowego, wołowego lub warzywnego,
- 125 ml słodkiej śmietanki, (opcjonalnie) - ja nie użyłem
- sól, pieprz,
- świeże liście bazylii,
- 1/3 papryczki chilli, lub w proszku,
- 2-3 łyżki oliwy,

Sparzyć pomidory i obrać skórkę, pokroić wszystkie warzywa na kostkę, czosnek w całości, chilli poszatkować. Wszystko można wrzucić do jednej dużej miski, polać oliwą, wymieszać i na blachę na 25-30 minut, piec w tmp 200'C. Tylko czosnek dodałem po 15 minutach aby się nie przypalił. Dłuższe pieczenie spowoduje, że wszystko będzie za miękkie i może przywrzeć do blachy.
Jak już brzegi warzyw zaczną się przypiekać - wrzucić do wcześniej przygotowanego bulionu, doprawić solą, pieprzem, chilli, tymiankiem (jak ktoś chce może być suszona bazylia lub zioła prowansalskie), dodać przygotowane pokrojone mięso i gotować jeszcze 10 min. Podawać posypane świeżą bazylią (myślę, że mięta też będzie super).

Smacznego !

(90kg -> 86kg)





Komentarze