Prosto, smacznie i szybko, czyli skarby w cieście francuskim

Parówki w cieście francuskim:
- parówki 6 szt (ja wybrałem Berlinki, jakość parówek pozostawiam do własnej decyzji..)
- ciasto francuskie (1 opakowanie z marketu - wystarczy jeszcze na kolejny przepis)
Ciasto rozwijamy i kroimy wzdłuż na paski szerokości ok 1 cm, owijamy paróweczki.
Oprósz całość pieprzem i solą.

Sos do parówek: 
- łyżka majonezu
- łyżka musztardy francuskiej ( z pełnymi ziarnami gorczycy)
- 2 łyżki jogurtu naturalnego
- ząbek wyciśniętego czosnku
- szczypta ketchupu
(jeśli sos jest zbyt gęsty dodaj śmietany, mleka)

Camembert z żurawiną w cieście francuskim:
- 1 serek camembert
- ciasto francuskie
- 3-4 łyżki żurawiny
- łyżka cukru
- 100 ml wody

 Do rondelka wrzuć żurawinę, dodaj wodę z cukrem i gotuj ok 5-7 min aż zmięknie. Podobno można dodać słodkie wino typu Porto, ale ja akurat nie miałem, choć myślę, że to poezja!
Ser pokrój na 4 części i ułóż na cieście. Dodaj na wierzch podgotowaną żurawinę i uformuj kieszonki zaginając boki ciasta (mi nie wyszło, ale to był pierwszy raz ;))
Do obu przepisów rozbełtaj jajko i posmaruj już gotowe dania - pięknie się spieką i nabiorą koloru.
Wrzuć wszystko do piekarnika nagrzanego do 180' na 15-max 20 min.

Polecam!
Prosto, smacznie i szybko, czyli skarby w cieście francuskim!
SMACZNEGO.

Komentarze